Formalności pogrzebowe
- Najpierw należy udać się do kancelarii (bez względu na godziny jej urzędowania) celem zgłoszenia zgonu i ustalenia szczegółów pogrzebu: daty, godziny i miejsca rozpoczęcia ceremonii (sprzed kościoła czy z kaplicy).
- Wybranie miejsca pochówku zmarłego. Ustalenie czy zmarły miał wybraną i opłaconą wcześniej rezerwację miejsca pochówku. Jeśli jest to miejsce w grobie rodzinnym wymagane jest wyrażenie zgody na "dochowanie" w tym miejscu. W przypadku braku rezerwacji wskazanie nowego miejsca pochówku. Ustalenie rodzaju grobu: ziemny pojedynczy, ziemny rodzinny, tzw. głębinowy, grobowiec bądź miejsca kolumbarium.
- Jeśli zmarły ma zostać pochowany w grobie rodzinnym, na którym stoi pomnik, należy w porozumieniu z zarządcą cmentarza podjąć decyzję o jego demontażu i ponownym postawieniu po pogrzebie (kto ma to zrobić: kamieniarz, czy pracownicy cmentarza).
- Dostarczyć do kancelarii kartę zgonu zmarłego (zostaje ona w dokumentach parafii - bez niej nie można dokonać pochówku) i kopię aktu zgonu.
- W przypadku zmarłego nie należącego do naszej parafii należy także przedstawić zgodę proboszcza parafii macierzystej na pochówek na naszym cmentarzu.